Intengingen Vietnam
Heb ik inentingen nodig voor Vietnam?
Er zijn geen vaccinaties verplicht voor Vietnam.
Bepaalde vaccinaties zijn misschien aan te raden maar niet verplicht. Overweeg om een afspraak te maken bij uw dokter.
DTP (Difterie, Tetanus en Polio)
Het staat voor Difterie, Tetanus en Polio. Het is een vaccinatie die beschermt tegen drie ernstige ziekten: difterie (een infectie die de luchtwegen aantast), tetanus (is een ernstige bacteriële infectie die spierspasmen veroorzaakt) en polio (een virus dat verlammingen kan veroorzaken).
Deze vaccinatie is handig voor reizigers naar Vietnam, omdat deze ziektes daar nog voorkomen en de kans op besmetting bestaat, vooral bij contact met niet-gevaccineerde personen of bij verwondingen.
Hepatitis A
is een besmettelijke leverziekte die wordt veroorzaakt door het Hepatitis A-virus. Het virus verspreidt zich vooral via besmet voedsel of water en door direct contact met een geïnfecteerde persoon. De ziekte kan leiden tot symptomen zoals vermoeidheid, buikpijn, misselijkheid en geelzucht, maar herstelt meestal vanzelf zonder blijvende leverbeschadiging.
Voor reizigers naar Vietnam is een vaccinatie tegen Hepatitis A handig, omdat de hygiëne standaarden verschillen en het risico op besmetting groter is. Een vaccinatie biedt bescherming tegen de ziekte, zodat u zonder zorgen van uw reis en het lokale eten kunt genieten.
Malaria
In Vietnam komt malaria nauwelijks meer voor. Alleen bij de grensgebieden met Laos en Cambodja kan malaria voorkomen. Daarom is het belangrijk om voorzorgsmaatregelen te nemen om een besmetting te voorkomen, als u de grensgebieden bezoekt. Dit kan door middel van het slikken van anti-malariapillen, onbedekte huid voorzien van muggenmiddel (DEET) en slapen onder een geïmpregneerde klamboe. Enkele spullen kunnen handig zijn om mee te nemen op uw rondreis door Vietnam.
Neem contact op met uw lokale gezondheidsdienst voor advies op maat.
U kan na afspraak ook ons langskomen in ons kantoor: Heistraat 48 - 2610 Wilrijk
Tel 03 830 40 33
Dag Dave,
Onze groep van 10 heeft een hele mooie reis achter de rug en ik denk dat ik voor de hele groep kan spreken. Alles perfect verlopen zoals het georganiseerd was. We hebben nagenoeg het hele programma kunnen afwerken. Wel op zijn Aziatisch met veel show en fotomomenten. De gidsen en drivers waren ook fantastisch, maar het enthousiasme van Peter overtrof alles. De rijkunst van Mengh echt onovertroffen. De hotels waren prachtig. Het weer was in het begin een beetje fris en druilerig maar uiteindelijk goed in het noorden. Centraal was het warm en in Cambodja was het heet. In het noorden hebben we vooral genoten van de landschappen, centraal en in Cambodja waren het vooral tempels. Het eten bestellen was in het begin een beetje wennen maar na een tijdje waren we meer op ons gemak hiervoor.
Marja had dag 2 een onschuldige val gemaakt met grote gevolgen, waardoor ze even voor onderzoek naar het ziekenhuis moest, maar dat is goed gelukt dankzij de hulp van Peter. Er werd een kneuzing vastgesteld met een grote bloeduitstorting. Hij heeft ook nog voor krukken gezorgd zodat Marja de reis kon verderzetten, met veel pijn evenwel, maar het is toch gelukt. Na een 10-tal dagen ging het alweer een stuk beter met haar linkerbeen maar ging haar rechterbeen door overbelasting zeuren zodat ze daar weer hinder van ondervond. Toch heeft ze alle wandelingen en bezienswaardigheden meegedaan.
Bedankt voor de goede organisatie en tot een volgende vakantie
Groeten, Ivo
Goede middag Dave,
We zijn terug in het land met een stevige jetlag. Vietnam is inderdaad een zeer mooi land met vele toffe ervaringen. Wij hebben er heel intens en ontspannen van genoten. Zeer tevreden dat jullie dit voor ons zo mooi hadden voorbereid.
Hierna onze ervaringen. Misschien handig naar volgende klanten toe.
Belangrijk: Momenteel zijn de ATM’s van TP Bank de enige die geen kosten aanrekenen voor geld afhalingen.
La Regina Cruise. Uitstekend schip, vriendelijke bemanning, zeer mooie kamer met al wat nodig is.
Gezien de vele schepen ligt dit schip ligt wel erg ver uit de oever. Lange transfer heen en terug.
Alle hotels waren ok – Vooral Silkotel Hoi An sprong er uit. Degelijke, aangename, goed georganiseerde kamerinrichting.
Het Centara Mirage Resort was voor ons tweezijdig. Bij aankomst moesten wij een resem referentienummers en codes bijeenzoeken voor men onze reservering terugvond.
Domein heel groot, heel veel gasten en erg op families met kinderen gericht. Gehorige kamers. Luide disco muziek aan het zwembad, Wel karretjes met behulpzame mensen die je naar boven of beneden brachten. Mooie zwembaden. Vrij afgelegen resort maar met een omgeving en infrastructuur in volle aanleg.
De laatste dag werden we na wat communicatie heen en weer via de laatste gids Mr Thien - trouwens een heel toffe, zorgzame en fijne begeleider waarmee we op amper 1 dag al een vriendschapsband mee hadden– opgehaald om 12:00 u.
Ons werd meegedeeld dat ze absoluut op tijd wilden zijn. Bleek dat de chauffeur eerst toch nog door Ho Chi Minh stad moest rijden om op bureel een naambord voor de volgende op te halen passagier te gaan afhalen. Enfin; om 15:45 stonden we al op de luchthaven voor een vlucht om 20:05. Wel moesten dan daar nog wachten tot 18:30 voor de persoon van de Fast Track. Zonde van de tijd.
De 2egids Mr. CUU (Lucky Nine) is ons een beetje tegengevallen. Vrij autoritair, niet geïnteresseerd in onze mening of info over iets. Snel op de tenen getrapt. Continu op zijn gsm bezig en in vergelijking met andere gidsen die je kon horen dus minder uitleg. .Tijdens uitstap kwam zegden wij dat wij slechts iets kleins (something small) voor de lunch wilden nuttigen. We bleven dus gewoon rijden tot ik hem de reden vroeg waarom we niet stopten. Hij had tegen de chauffeur gezegd dat wij geen honger hadden en dat die dus kon doorrijden. Wij zijn dan na hierover wat te discuteren toch ergens gestopt voor iets kleins. ’s Anderendaags vertelde hij dat de chauffeur hem verkeerd begrepen had !!!!
De maaltijden en onthaal bij de gastgezinnen waren prima: De home stays waren rudimentair maar voldoende voor 1 nacht. In de 1eLy Qouc Thang graag iets meer aandacht voor hygiëne. Mijn hoofdkussen stonk en heb ik met parfum moeten bespuiten.
Beste groeten,
Rudi en Morena